صفحه اصلي > آرشیو اخبار 
چهارشنبه ٢٣ آبان ١٣٩٧

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 74366
 بازدیدکنندگان آنلاين : 11
اخبار > ایران در رتبه 104 «سلامت اجتماعی» جهان
 


  چاپ        ارسال به دوست

ایران در رتبه 104 «سلامت اجتماعی» جهان

ایران در رتبه 104 «سلامت اجتماعی» جهان

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجید صفاری‌نیا، امروز دوشنبه طی سخنانی در مراسم جایزه علمی استاد علی‌محمد کاردان و همچنین مراسم بزرگداشت استاد رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم که در محل دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار شد، افزود: براساس تحقیق به عمل آمده توسط این موسسه، کشورهای نروژ، فلاند و دانمارک در رتبه اول این تحقیق جای گرفته‌اند. همچنین کشور افغانستان در رتبه 149 و کشور آفریقای مرکزی در رتبه 150 و درواقع پایین‌ترین جایگاه قرار دارند.

 

به گفته وی، کشورعربستان از نظر سلامت اجتماعی در میان 150 کشور در رتبه 50 قرار دارد.

 

صفاری‌نیا متذکرشد: در صورتی که در جامعه‌ای سلامت اجتماعی پایین آید در واقع در این جامعه معضلاتی همچون فقر، تکدی‌گری، طلاق، کلاهبرداری و موارد این چنینی بیشتر دیده می‌شود.

 

رییس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران با بیان اینکه مولفه‌های سلامت اجتماعی از منظر روانشناسان اجتماعی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های سلامت اجتماعی، سطح کرامت متخصصان است که این موضوع در کشور ما پایین است.

 

وی معتقد است که برگزاری چنین جوایز و بزرگداشت‌هایی می‌تواند در افزایش سطح کرامت متخصصان در ایران موثر واقع شود.

 

دبیر چهارمین جایزه علمی استاد علی‌محمد کاردان در ادامه با بیان این که در این دوره از جایزه، 17 پایان‌نامه از سراسر کشور به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ارسال شد، گفت: پس از داوری‌های صورت گرفته در نهایت چهار پایان‌نامه به عنوان پایان‌نامه‌های برگزیده انتخاب شدند.

 

گفتنی است، دکتر علی‌محمد کاردان، استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره ماندگار رشته تعلیم و تربیت، دی ماه 86 در هشتاد سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

استاد از شاگردان ایرانی «ژان پیاژه» و بنیانگذار رشته روانشناسی و علوم تربیتی در دانشگاه تهران بود.

 

دریافت لوح تقدیر و بزرگداشت از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی 1382، تجلیل و دریافت لوح تقدیر به دلیل خدمات مستمر علمی و فرهنگی از سوی رییس جمهور وقت در بهمن ماه 1380، سرپرستی موسسه روان شناسی دانشگاه تهران 1376-1363، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم از سال 1369، کسب عنوان پژوهشگر نمونه از سوی فرهنگستان علوم، ریاست دانشکده علوم تربیتی از سال 48 تا 58، دریافت نشان سپاس 1353 برای خدمات شایان از سوی شورای عالی فرهنگ رادیویی ایران، نشان فرهنگ 1329 به دلیل احراز رتبه اول در دوره لیسانس فلسفه و علوم تربیتی از سوی وزارت فرهنگ وقت، مدیریت گردهمایی پژوهشی روان شناسی و علوم تربیتی «سمت»، عضویت شورای پژوهشی سازمان‌های مختلف، عضو هیات امنای دانشگاه تربیت معلم، برنامه ریزی سلسله برنامه‌های آشنایی با علوم انسانی و اجتماعی و تربیت چندین نسل دانش آموخته در رشته‌های مختلف برخی از تلاش‌ها و افتخارات دکتر کاردان است.

 

از میان تالیفات دکتر کاردان، کتاب «تاریخ روانشناسی» در سال 1368 به عنوان کتاب سال، برگزیده و ترجمه کتاب «جامعه شناسی و تربیت» در سال 1380 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شد.

https://www.isna.ir/news/9


٠٩:٥٨ - سه شنبه ١١ ارديبهشت ١٣٩٧    /    عدد : ١١٧٤٠    /    تعداد نمایش : ٣٦٦



خروج




اخبار گروه
انجمن علمی دانشجویان سلامت و رفاه اجتماعی برگزار می کند:
برگزاری اولین دوره جلسات مقاله خوانی و کتاب خوانی ( سخنرانی هفتم)گروه مدیریت رفاه اجتماعی و مددکاری
موضوع سخنرانی هفتم : کتاب " دگرگونی بزرگ" اثر کارل پولانی با ترجمه ی محمد مالجو (نشر شیرازه ) ارائه دهنده/: آقای یاشار دارالشفا ، دانشجوی دکترای سلامت و رفاه اجتماعی زمان : سه شنبه 22 آبان ماه، ساعت 11:30 الی 12:30 مکان : دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، ساختمان فارابی ، طبقه چهارم ، کتابخانه گروه مددکاری اجتماعی
 ١٤:١١ - 1397/08/19 - نظرات : ٠متن کامل >>
برگزاری كارگاه آموزشي " مقاله نویسی علمی به زبان انگلیسی "
كارگاه مقاله نويسي علمي به زبان انگليسي جهت دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي توسط واحد استعداد درخشان
مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي در تاريخ 27 و 28 آبانماه سال جاري از ساعت 12/30 الي 15/30 در سالن دكتر شاملو برگزار ميگردد. لازم به ذكر است ، كارگاه فوق به زبان انگليسي برگزار خواهد شد. خواهشمند است دانشجويان متقاضي جهت شركت و هماهنگي هاي بعدي با داخلي 2456 خانم حسين پور تماس حاصل فرمايند.
 ١٠:٤٧ - 1397/08/19 - نظرات : ٠متن کامل >>
برگزاری اولین دوره جلسات مقاله خوانی (ژورنال کلاب ) گروه آموزشی مدیریت رفاه اجتماعی
اخبار حوزه رفاه اجتماعی
آموزش مهارت های رفتاری
آموزش مهارت های رفتاری ،کلید مهار آسیب های اجتماعی
تهران- ایرنا- آسیب های اجتماعی به طبقه و قشر خاصی تعلق ندارد و تنها میزان شدت و کاهش آن میان طبقات مختلف متفاوت است. کلید اصلی و حلقه مفقوده رشد این معضل ها را باید در عملکرد ناقص و نادرست نهادهای آموزشی و پرورشی جست و جو کرد. از این رو با فرهنگ سازی و آموزش مهارت های رفتاری می توان به مهار آن پرداخت.
 ١٠:٤ - 1397/07/11 - نظرات : ٠متن کامل >>
سایت دانشگاهمعاونت آموزشیمعاونت پژوهشیمعاونت درمانکتابخانه مرکزیمعاونت فرهنگی و دانشجویی

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی